2011. 04. 16.-án Kassán a ZSR (Železnice Slovenskej Republiki - Szlovák Államvasutak) egy "nyílt napot" rendezett a kassai járműtelepén (kb. olyan mint a mi VF-eink). Azonban ez sokkal több volt nyílt napnál!

Először is: Egy szlovák iker-bz (csak néhány főbb kategóriában hasonlít a 63-12-esünkre) vitt ki a telepre.

Másodszor is: Tele volt idegen járművekkel a telep.

Pl. itt ez a Bézé. Kassáról már rég kiszorultak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azért a fülkéjével barátságot kötöttem :).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán itt ez a másik. Ezt sehogy sem tudom jó szemmel nézi, khm. érdekes alakja van.

Itt egy harmadik! Ha mi ily módon játszanánk a buzenykáinkkal, sokkal komfortosabb lenne a mellékvonali utazás!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán itt volt egy Búvár, amit visszafestettek régi, csehszlovák állapotára.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aki nem csípi a régimódit, annak elhozták az újat is! Mindenki döntse el maga, melyik a szebb, de szerintem festési tervben ez visszafejlődés!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Majd itt volt ez az M131-es (szintén csehszlovák állapotát őrző) motorvonat, aminek az M betüje szerintem azt jelenti, hogy "mini". Pár vonásban hasonlít az AbMot-jainkra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ennek is megismerkedtem a vezetőállásával... :)

Volt két gőzös is, de semmit sem tudok róluk! Ha valaki tud róluk valamit, írja le kommentben! Köszönöm!

Aztán a vonatok sorra kivonultak a fordítókorongra. Simabézé...

...Hülyebézé(a 3. bézé nem ment ki műszaki okokból)...

...itt még csak fűti magát Öregbúvár...

...volt egy Skoda tolatós is...

...és egy bányamozdony (?) is...

..ami kihúzta a fűtőházból ezt a motorvonatot. Sajnos zoomolva maradt a fotómasina, így csak a vörös csillagot és a táblát kaptam le belőle.

Kijött a "minimotor" is...

...hangos gyerekzajjal (avagy a gúgúgágázó vonat esete).

Aztán megnéztünk egy Bombardier-Stadler koprodukció dízel-villamos motorvonatot...

...aminek a csuklója az űrhajóra hajaz. De most nem???:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán megnéztük Luciát (ZSR 971), amely emeletes, háromrészes kivitelével tökéletes gyorsvonati motorvonat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Természetesen kényelmes is!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán itt volt a híres-neves Gorilla (ZSR 350) is...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...mellette egy...ööö,ezt nem tudom. Mindegy, hívjuk Kisszergejnek!:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt pedig egy szépen kipingált....362-es. A nevekkel bajban vagyok.!

Ott volt Árpád is! Igaz hogy csak képen, de ott volt (ami a Nohabról nem mondható el).

Ott volt a ZSR elnöke (kalauznak öltözve) és tőle jobbra Schuster volt kassai polgármester és köztársasági elnök is.

Kicsit hátrébb roncs motorvonatok voltak. Szerintem amikor ez utoljára közlekedett, még Bohumil Hrabal is élt, hogy stílszerüen fejezzem ki magam.

Összességében nagyon jó volt, bár ismétlem, a Nohab, számomra ismeretlen ok(ok)ból nem volt ott. De legalább volt helyette sok más, ami az elmúlt években nem (pl. légibemutató).

Köszönöm,hogy elolvastad.

2011. 04. 17.

A bejegyzés trackback címe:

https://kt8d5fan.blog.hu/api/trackback/id/tr532832812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása